WALIZKA PEŁNA POMYSŁÓW! 👜🔍
Witam na kontynuacji poprzedniego bloga....
Myślenie, co to takiego, jak uważacie? Wiecie, że myślenie jest czasami najważniejszym i
najdłuższym procesem tworzenia, bo od tego możemy dalej kontynuować tworzenie,
tak by stworzyć to, co się wymyślili. Ale co jeśli popełnimy dużo błędów? To
nic takiego! Ale czy przyznajecie się do błędu? Warto to robić. Każdy popełnia
błędy. Nie ma osoby, która tego nie robi. Popełnianie błędów w pewien sposób
nas uczy. W przyszłości wiemy np. co zrobić, aby nie popełnić tego błędu
jeszcze raz.
Ale co ze stresem… Boimy się go, że może nam popsuć plany. Stres jest przydatny, ponieważ ułatwia on przygotować się solidnie i zapewnić sobie wyjście awaryjne, gdyby poszło cos nie tak. Musimy zwrócić na to uwagę. Lepiej korzystać z okazji, niż żałować, że się nie spróbowało.
Na zajęciach również miałyśmy okazję zobaczyć walizkę z pomysłami. Fajny
przedmiot, zastępujący zwykłe zajęcia. Same to, że przyniesiemy taką walizkę na
zajęcia już zaciekawi dziecko. Dzieci lubią nowość. Powtarzalność jest dla nich
nudna. To, co przekazujemy słuchaczom, jest w połowie zapamiętywane tego, co
mówimy. Ważne jest, aby nasi uczniowie zapamiętali, chociaż połowę. Dlatego
fajnym pomysłem jest ta walizka. Zawierająca różne słoiczki z różną tematyką.
Ja miałam możliwość wylosować taką o to kartkę z jednego ze słoików:
Wrzuciłam go do walizki, aby zapełnić słoiczek.😊 Oczywiście plakaty powinny być duże i zapełnione wieloma obrazkami, ja niestety nie miałam przy sobie większej kartki, więc zrobiłam go w mniejszej formie😊
Warto robić takie rzeczy z uczniami. Gdy zaczniemy prezentować jakiś
temat warto przygotować wcześniej taką walizkę ze słoikami z różnymi zadaniami
dla dzieci, aby mogły one później podsumować zajęcia właśnie wrzucając
odpowiedzi do tych słoiczków. Fajny sposób, aby zwiększyć uwagę dzieci na
zajęciach. Ponieważ im więcej zapamiętają tym więcej będą mogły wrzucić do
walizki. Taki sposób przeprowadzenia zajęć powoduje, że uzyskujemy większy
efekt, przejścia usłyszanych wiadomości z pamięci krótkotrwałej do pamięci długotrwałej. 😉
A wam jak podoba się ten pomysł? Co myślicie o tej walizce? Mieliście okazję zobaczyć ją na żywo? Uczęszczacie na wykładach nie tylko teoretycznych? Możecie tworzyć i kombinować jak my? Jeśli tak, to się bardzo cieszę, bo jest to odskocznia od zwyczajnych wykładów! Przedmiot ten dał nam dużo możliwości i powiększył naszą wiedzę w wielu aspektach :)
Pozdrawiam😇
DW😊
Komentarze
Prześlij komentarz