WALIZKA PE艁NA POMYS艁脫W! 馃憸馃攳

Witam na kontynuacji poprzedniego bloga....

        My艣lenie, co to takiego, jak uwa偶acie? Wiecie, 偶e my艣lenie jest czasami najwa偶niejszym i najd艂u偶szym procesem tworzenia, bo od tego mo偶emy dalej kontynuowa膰 tworzenie, tak by stworzy膰 to, co si臋 wymy艣lili. Ale co je艣li pope艂nimy du偶o b艂臋d贸w? To nic takiego! Ale czy przyznajecie si臋 do b艂臋du? Warto to robi膰. Ka偶dy pope艂nia b艂臋dy. Nie ma osoby, kt贸ra tego nie robi. Pope艂nianie b艂臋d贸w w pewien spos贸b nas uczy. W przysz艂o艣ci wiemy np. co zrobi膰, aby nie pope艂ni膰 tego b艂臋du jeszcze raz.

        Ale co ze stresem… Boimy si臋 go, 偶e mo偶e nam popsu膰 plany. Stres jest przydatny, poniewa偶 u艂atwia on przygotowa膰 si臋 solidnie i zapewni膰 sobie wyj艣cie awaryjne, gdyby posz艂o cos nie tak. Musimy zwr贸ci膰 na to uwag臋. Lepiej korzysta膰 z okazji, ni偶 偶a艂owa膰, 偶e si臋 nie spr贸bowa艂o.

        Na zaj臋ciach r贸wnie偶 mia艂y艣my okazj臋 zobaczy膰 walizk臋 z pomys艂ami. Fajny przedmiot, zast臋puj膮cy zwyk艂e zaj臋cia. Same to, 偶e przyniesiemy tak膮 walizk臋 na zaj臋cia ju偶 zaciekawi dziecko. Dzieci lubi膮 nowo艣膰. Powtarzalno艣膰 jest dla nich nudna. To, co przekazujemy s艂uchaczom, jest w po艂owie zapami臋tywane tego, co m贸wimy. Wa偶ne jest, aby nasi uczniowie zapami臋tali, chocia偶 po艂ow臋. Dlatego fajnym pomys艂em jest ta walizka. Zawieraj膮ca r贸偶ne s艂oiczki z r贸偶n膮 tematyk膮. Ja mia艂am mo偶liwo艣膰 wylosowa膰 tak膮 o to kartk臋 z jednego ze s艂oik贸w:

 I w ten o to spos贸b stworzy艂am plakat o sobie:



Wrzuci艂am go do walizki, aby zape艂ni膰 s艂oiczek.馃槉 Oczywi艣cie plakaty powinny by膰 du偶e i zape艂nione wieloma obrazkami, ja niestety nie mia艂am przy sobie wi臋kszej kartki, wi臋c zrobi艂am go w mniejszej formie馃槉

        Warto robi膰 takie rzeczy z uczniami. Gdy zaczniemy prezentowa膰 jaki艣 temat warto przygotowa膰 wcze艣niej tak膮 walizk臋 ze s艂oikami z r贸偶nymi zadaniami dla dzieci, aby mog艂y one p贸藕niej podsumowa膰 zaj臋cia w艂a艣nie wrzucaj膮c odpowiedzi do tych s艂oiczk贸w. Fajny spos贸b, aby zwi臋kszy膰 uwag臋 dzieci na zaj臋ciach. Poniewa偶 im wi臋cej zapami臋taj膮 tym wi臋cej b臋d膮 mog艂y wrzuci膰 do walizki. Taki spos贸b przeprowadzenia zaj臋膰 powoduje, 偶e uzyskujemy wi臋kszy efekt, przej艣cia us艂yszanych wiadomo艣ci z pami臋ci kr贸tkotrwa艂ej do pami臋ci d艂ugotrwa艂ej.  馃槈

    A wam jak podoba si臋 ten pomys艂? Co my艣licie o tej walizce? Mieli艣cie okazj臋 zobaczy膰 j膮 na 偶ywo? Ucz臋szczacie na wyk艂adach nie tylko teoretycznych? Mo偶ecie tworzy膰 i kombinowa膰 jak my? Je艣li tak, to si臋 bardzo ciesz臋, bo jest to odskocznia od zwyczajnych wyk艂ad贸w! Przedmiot ten da艂 nam du偶o mo偶liwo艣ci i powi臋kszy艂 nasz膮 wiedz臋 w wielu aspektach :) 

Pozdrawiam馃槆

DW馃槉


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

GMO馃嵈

NIEBIESKI MIODZIK... - ci膮g dalszy馃挋馃挋